Direktlänk till inlägg 30 september 2014

Neustift ,murmeldjur , klättermjöl å PVC !!!!

Av Jonas Boring - 30 september 2014 20:27

Hej Bloggen!

Vet att jag vart dålig på å blogga de sista dagarna i Österike men detta har givetvis orsaker. Internet börja krångla å tiden räckte inte till(Jag somna mellan 21-22). 

Som sagt är jag nu hemma i Sverige igen vilket inte är alls dåligt det heller när man har ett roligt jobb å underbara arbetskollegor. Idag var det utbilldingsdag å jag fick lära mig rita murmeldjur å om PVC plastens funktioner.


Nu skall jag sammanfatt veckan å det kan egentligen göras med ett ett enda ord FANTASTISKT. Jag har fått upp ögonen för både vandring å klättring(viktigt att ha klättermjöl annars kan det gå galet). Sedan har jag även som jag sagt i tidigare inlägg badat i minusgradigt vatten vilket var härligt. God mat har också ätits. Sista dagen innan hemfärd fick jag ett fint litet porslinshjärta av borgmästarn å borgmästarinnann :).

Det som dock har tagit mig mest med storm är dessa otroliga murmeldjur som jag fått sett levenade. De är helt otroliga å kan både dansa, flyga , bli till bra pälsar , kan malas till god korv enligt ryckte å så sist men inte minst skall de vara extremt bra vaktdjur hemma då de biter direkt i halsen så inkräcktaren/tjuven dör på 5-10 sekunder . Så mina tankar går i att starta en murmeldjursfarm här hemma å sälja dessa djur till folk som behöver någon som vaktar. Denna information om murmeldjuret har jag fått på tyska å eftersom min tyska inte är helt hundra kan vissa fel i infon finnas.

Men skulle man vilja läsa mer finns info här  http://sv.wikipedia.org/wiki/Alpmurmeldjur 

Tror farmen skall heta Jonas Vakt å  murmel (Skall använda murmeldjuret jag rita idag på utbildningen i loggan)

Några nya bilder kommer inte idag heller(förutom ett på ett murmeldjur) utan nya bilder kommer de näsrmaste dagarna då jag fått resterande kort skickade på mail till mig.

Förövrigt kommer jag nog fortsätta blogga här om min murmeldjursfarm å annat skoj som händer.(om inte varje dag så iallfall 2 ggr veckan)

Ha det bäst alla mina tusentals bloggläsare ni är bäst

Kram på er


 
 
Ingen bild

Elin Bambi

1 oktober 2014 05:37

Hahaha.. plastens funktioner! De är inte lätt :$. De murmeldjuret du ritade var ett klockrent konstverk!! Du kommer bli framgångsrik !!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Boring - 7 december 2014 09:35

Så jakten på mina grejor skulle fortsätta men frågan var vart jakten skulle på grejorna skulle fortsätta, jag kom då på att jag borde slå flera flugor i en smäll. Mina kryddor hemma i skafferiet började ta slut och då föll lotten på indien. Sagt och ...

Av Jonas Boring - 4 december 2014 20:52

Så nu fortsätter äventyret : När jag vakna där på morgonen i min iglo jag grävt å skulle få på mig mina kläder märker jag att de längre inte fanns där, så det var bara å fortsätta min jakt på kallingarna å tomtemasken. Så när jag skulle jag åka vidar...

Av Jonas Boring - 2 december 2014 22:45

Så nu var det andra december och jag hade under natten funderat på hur jag skulle börja leta efter mina försvunna atteraljer och förrövaren som gjort detta! Jag tittade på en jordglob och bestämmde mig för att börja leta uppifrån och leta mig nedåt...

Av Jonas Boring - 1 december 2014 21:37

Förste december!   Idag är första dagen i december , då brukar nämligen jag åka upp på berget för att gå ner i det enorma bergrum där jag har alla de atteraljer jag behöver för att bli den man jag brukar att bli under december. Jag är nämnligen d...

Av Jonas Boring - 13 november 2014 10:33

Hej Hallå Bloggen!   Det jag i detta inlägg skall berätta kan vara svårt att tro på å förstå för det(hon) är för bra för att vara sann.   Det hela började med att jag skulle följa den fantastiska kvinna jag hjälp i tidigare inlägg. Jag skulle...

Ovido - Quiz & Flashcards