Direktlänk till inlägg 16 oktober 2014

Förklaring till uppehållet!

Av Jonas Boring - 16 oktober 2014 20:29

Hej hallå bloggen!


Ja nu har jag inte bloggat på länge å detta är en lång historia, men orsaken är att jag ej haft tillgång till internet.

Ja historien börjar med att jag för ett antal år sig började utföra uppdrag åt en icke  namngiven uppdragsgivare och detta skulle ske förklädd. Det var då jag drog på mig superdräckten och blev den maskerade skinnryttaren. Så dagen då jag gjort sista inlägget blev jag kontaktad med röksignaler där budskapet var  att hitta de/den sista av en speciell sorts murmeldjur som man trodde var utdöd men nu hade en sådan troligsvis setts i Nordkorea.  Så det var bara att dra på sig superdräckten och bege mig mot detta land. Själklart får inga spår finnas efter mig så jag skippa bil, flyg båt mm å jag tog istället min kickbike och kickbika mig genom de djupaste skogarna i Finland och Ryssland. På denna resa genom skogarna fick jag dräpa både björn, varg och tigrar (själklart enbart med händerna då skott kan avslöja en). Jag levde på det köttet samt mossar å lavar.

Väl framme på gränsen smög jag mig förbi alla gränsvakter och tog mig in i landet på jakt efter detta unika murmeldjur.

Då min kickbike lämnades vid gränsen tog jag mig nu fram på en stuttsstylta.

Efter många om och men kom jag fram till det berget som murmeldjuret setts till för ca 1 år sedan. 

Jag började då sätta upp massa hemmagjorda fällor som skulle kunna fånga men inte skada detta djur. Jag agnade med hummer då detta sägs vara oetmotstådligt för murmeldjur. Efter många tomma fällor och 8 nätter i 30 minusgrader sovandes i enbart min superdräckt så fick jag en morgon syn på två gående murmeldjur bärandes på enormt fina rosor i munnen. Jag tog då upp mitt lasso och fångade båda i ett kasst. Det var där å då jag betämnde mig för att ett av murmeldjuren med den finaste rosen skulle jag ge bort till en där hemma. Så jag satte murmeldjuren i min ryggsäck gjord av näver och begav mig mot gränsen. Väl där tog jag mig över gränsen och började åter kickbika mig hemmåt. Under ett stopp i skogarna i Ryssland när jag släppte ut murmeldjuren så de fick röra sig såg jag att de hade gjort tvåan i min ryggsäck. Döm av min förvåning när jag ser att det inte var vanliga pluttar utan att de skitit guldklimpar. Då förstod jag genast varför min uppdraggivare varit så mån om att jag skulle hitta detta djur. Å det skulle ju säkert göra personen där hemma som skulle få ett murmeldjur med ros glad  med att kunna få en guldklimp om dagen. Så när jag väl var hemma i måndags så var klockan mycket å jag betsämde mig att levera ett av murmeldjuren först morgonen efter å ge bort det andra med rosen på eftermiddagen. När jag gick och la mig så hade även murmeldjuren somnat i soffan. När jag går upp nästa morgon ligger där bara en av roserna och murmeldjuren var borta, aaahhhh. Märker att murmeldjuren gjort motstånd och efter en stund hittar jag även en mantel med en figur som såg ut som en fladdermus. Googlar på figuren och ser att det är Batman som vart hemma och tagit murmeldjuren. Det var då jag bestämde mig för att hitta denna Batman och murmeldjuren med rosorna för har jag lovat både uppdragsgivare och en annan att få ett sådant djur ska de få det. Så fortsättning följer mer kontinuerligt på denna jakt nu eftersom jag antagligen befinner mig där internet finns och inte i de mörka skogarna. Fick en bild på Rosen som bifogas iallfall. 

 

Ha det bäst där ute å kram på er  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Boring - 7 december 2014 09:35

Så jakten på mina grejor skulle fortsätta men frågan var vart jakten skulle på grejorna skulle fortsätta, jag kom då på att jag borde slå flera flugor i en smäll. Mina kryddor hemma i skafferiet började ta slut och då föll lotten på indien. Sagt och ...

Av Jonas Boring - 4 december 2014 20:52

Så nu fortsätter äventyret : När jag vakna där på morgonen i min iglo jag grävt å skulle få på mig mina kläder märker jag att de längre inte fanns där, så det var bara å fortsätta min jakt på kallingarna å tomtemasken. Så när jag skulle jag åka vidar...

Av Jonas Boring - 2 december 2014 22:45

Så nu var det andra december och jag hade under natten funderat på hur jag skulle börja leta efter mina försvunna atteraljer och förrövaren som gjort detta! Jag tittade på en jordglob och bestämmde mig för att börja leta uppifrån och leta mig nedåt...

Av Jonas Boring - 1 december 2014 21:37

Förste december!   Idag är första dagen i december , då brukar nämligen jag åka upp på berget för att gå ner i det enorma bergrum där jag har alla de atteraljer jag behöver för att bli den man jag brukar att bli under december. Jag är nämnligen d...

Av Jonas Boring - 13 november 2014 10:33

Hej Hallå Bloggen!   Det jag i detta inlägg skall berätta kan vara svårt att tro på å förstå för det(hon) är för bra för att vara sann.   Det hela började med att jag skulle följa den fantastiska kvinna jag hjälp i tidigare inlägg. Jag skulle...

Ovido - Quiz & Flashcards