Direktlänk till inlägg 2 november 2014

VampyrHjort å Miniflodhäst!!

Av Jonas Boring - 2 november 2014 21:25

Hej hallå bloggen!


Som jag skrev häromdagen hade jag hopppats på några dagars ledighet från att ge mig ut som den maskerade skinnryttaren. Det blev 10 timmar utan dräckten. Fick åter ett uppdrag att hämta hem ett djur man trott vart utdött, denna gång kom det av den fantastiska kvinna som fått bägge de murmeldjur för hon skall nämligen öppna en cirkus med extremt sällsynta djur. Cirkusen skall finasiera hennes dröm , att få åka på vm i fusk yatzy(hon rankas som etta i norden). Djuret i fråga var det så mytomspunna djuret  vamyrhjorten som senast sågs 1456. Det speciella med detta djur är att det biter människor och suger ut blod från sitt byte. Det som då händer med vampyhjortens byte är att personen den sugit blod ifrån får evigt liv.(Viket lär kunna inbringa mycket pengar till cirkusen och biljetten till fusk yatzy vm då det lär finnas många på denna jord som önskar evigt liv)

Sagt och gjort var jag åter tvungen att tänka ut en plan, denna gången rullade jag in mig i en matta å lossades vara en kåldolme (tänker såå bra då). Väl där inne i mattan kom jag på en plan. 

Planen innefatta att jag tullamja å bongo skulle bege oss på jakt efter detta djur. 

När vi landa i landet långt bort i fjärran östern där vamyrhjorten sett så berätta en stum, blind och döv man för mig att enda sättet att locka fram detta djur är att hitta en miniflodhäst , för de är de enda som kan avge ett specillt läte som lockar fram vampyrhjorten(Skall låta som en lergök ). 

Så vi fick åka till de djupaste skogarna i afrika för att hitta denna ovanliga flodhäst, väl där fångade jag detta djur med hjälp av en fälla jag agnat med en blandning av majsmjöl , starköl , kaviar, stuvad get, senap, djungelvrål , rysk kaviar , hummer samt blå kanel. När vi fångat miniflodhästen med namet Svenhild och åkt till landet i fjärran östern så började Svenhild göra dett ljud som skulle locka fram vampyrhjorten. Dock lockade det även till sig ca 300 brunstiga björnar som ville para sig med både mig å bongo. Så där gällde det att använda sina ninjakunskaper för att förgöra dessa björna å efter ca 4 min så hade jag klarat av alla 300. Då såg jag långt bort i horisonten ett djur komma å det var vampyrhjorten. Jag behövde inte ens fånga denna för det var en manlig hjort (med namnet Sigurd) å det han inte gå en minut innan tullamaja o sigurd hade funnit varandra. Så efter de två fått lite egentid i buskarna så reste vi hem och på köpet fick jag ju även med svenhild.

När jag nästa dag lämnade Tullamja, Sigurd och svenhild till denna fantastiska kvinna så hände det jag länge drömt om:

Jag fick en KYSS av henne. Blev alldeles varm och där å då började tankarna snurra, tänk om hon gillade just MIG å tänk om hon kanske skulle vilja bli min superhjälte partner?


Ja bloggen nästa gång får vi se vad det handlar om men lovar att skriva om när denna kvinna ska på vm i fuskyatzy.(skall nämligen vara livvakt åt henne där)


Puss å kram på er finaste där ute


 
 
Ingen bild

Dorothea Puente

3 november 2014 21:02

Denna fantastiska kvinna som du skriver om är lyckligt lottad som har en superhjälte bakom sig. Kan lova att hon lär vinna fuskyatzy vm .. ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Boring - 7 december 2014 09:35

Så jakten på mina grejor skulle fortsätta men frågan var vart jakten skulle på grejorna skulle fortsätta, jag kom då på att jag borde slå flera flugor i en smäll. Mina kryddor hemma i skafferiet började ta slut och då föll lotten på indien. Sagt och ...

Av Jonas Boring - 4 december 2014 20:52

Så nu fortsätter äventyret : När jag vakna där på morgonen i min iglo jag grävt å skulle få på mig mina kläder märker jag att de längre inte fanns där, så det var bara å fortsätta min jakt på kallingarna å tomtemasken. Så när jag skulle jag åka vidar...

Av Jonas Boring - 2 december 2014 22:45

Så nu var det andra december och jag hade under natten funderat på hur jag skulle börja leta efter mina försvunna atteraljer och förrövaren som gjort detta! Jag tittade på en jordglob och bestämmde mig för att börja leta uppifrån och leta mig nedåt...

Av Jonas Boring - 1 december 2014 21:37

Förste december!   Idag är första dagen i december , då brukar nämligen jag åka upp på berget för att gå ner i det enorma bergrum där jag har alla de atteraljer jag behöver för att bli den man jag brukar att bli under december. Jag är nämnligen d...

Av Jonas Boring - 13 november 2014 10:33

Hej Hallå Bloggen!   Det jag i detta inlägg skall berätta kan vara svårt att tro på å förstå för det(hon) är för bra för att vara sann.   Det hela började med att jag skulle följa den fantastiska kvinna jag hjälp i tidigare inlägg. Jag skulle...

Ovido - Quiz & Flashcards