Direktlänk till inlägg 2 december 2014

2 Dec å början på jakten!

Av Jonas Boring - 2 december 2014 22:45

Så nu var det andra december och jag hade under natten funderat på hur jag skulle börja leta efter mina försvunna atteraljer och förrövaren som gjort detta!

Jag tittade på en jordglob och bestämmde mig för att börja leta uppifrån och leta mig nedåt tills jag hittar mina saker och ha ihjäl förrövaren.

Så sagt och gjort satte jag mig i min gamla kanot och började paddla mot nordpolen , tog vägen genom göta kanal ut i havet vid göteborg för att gå upp längts norges kust mot nordpolen. Halvägs insåg jag att tiden kunde bli knapp att hinna till norpolen och genomsöka hela denna stora kontinent. Det var då jafg fick se de två kaskelottvalarna komma simmandes , tämjde då de och lät de dra mig till nordpolen. Väl där började jag söka och efter några timmars letande hittade jag döm av min förvåning en röd liten tråd som skulle kunnat tillhöra mina kallingar men insåg snart att det var en vit tråd som var färgad av blod, vände mig då om och där stod 63 st isbjörnar som precis fått smak på människa, då i all hast tog jag upp en bordsfläckt ur min ryggsäck, å efter lite snabb modifiering satte jag den på ryggen å vipps kunde jag flyga med hjälp av denna uppfinnning å isbjörnarna var inte längre ett hot. Med denna sak flög jag över hela kontinenten och insåg att där icke mina saker fanns , så jag grävde mig en iglo för att imorgon kunna fortsätta min jakt.

Så ha det bäst å kram på er alla läsare. Syns imorgon

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Boring - 7 december 2014 09:35

Så jakten på mina grejor skulle fortsätta men frågan var vart jakten skulle på grejorna skulle fortsätta, jag kom då på att jag borde slå flera flugor i en smäll. Mina kryddor hemma i skafferiet började ta slut och då föll lotten på indien. Sagt och ...

Av Jonas Boring - 4 december 2014 20:52

Så nu fortsätter äventyret : När jag vakna där på morgonen i min iglo jag grävt å skulle få på mig mina kläder märker jag att de längre inte fanns där, så det var bara å fortsätta min jakt på kallingarna å tomtemasken. Så när jag skulle jag åka vidar...

Av Jonas Boring - 1 december 2014 21:37

Förste december!   Idag är första dagen i december , då brukar nämligen jag åka upp på berget för att gå ner i det enorma bergrum där jag har alla de atteraljer jag behöver för att bli den man jag brukar att bli under december. Jag är nämnligen d...

Av Jonas Boring - 13 november 2014 10:33

Hej Hallå Bloggen!   Det jag i detta inlägg skall berätta kan vara svårt att tro på å förstå för det(hon) är för bra för att vara sann.   Det hela började med att jag skulle följa den fantastiska kvinna jag hjälp i tidigare inlägg. Jag skulle...

Av Jonas Boring - 2 november 2014 21:25

Hej hallå bloggen!   Som jag skrev häromdagen hade jag hopppats på några dagars ledighet från att ge mig ut som den maskerade skinnryttaren. Det blev 10 timmar utan dräckten. Fick åter ett uppdrag att hämta hem ett djur man trott vart utdött, den...

Ovido - Quiz & Flashcards