Direktlänk till inlägg 1 november 2014

Comsi Comsa!!!

Av Jonas Boring - 1 november 2014 11:00

Hallå igen bloggen!


Var länge sen vi sågs nu å sist bertätta jag om mitt äventyr som den maskerade skinnryttaren. Kan även berätta att detta uppehåll på bloggen beror på det uppdrag jag skrev om i förra bloggen. 

Jag sluta ju med att någon hade varit å tagit murmeldjuren från mig när jag sov, denna någon misstänkte jag vara superhjälten Batman. Sagt å gjort satte jag mig direkt efter stölden i ett badkar fyllt till bredden av kaviar(tänker bäst då). Detta för att smida planer hur jag skulle hitta denna Batman och murmeldjuren ,som då hade kommmit mig personligt nära då jag bestämmt mig ge bort dessa murmeldjur som sket äkta guldklimpar till en tjej som är jag tycker är speciell,  alldeles underbar å tycker om. Å ville hon ha ett murmeldjur så skulle hon få ett till varje pris.

Så där i badkaret smiddes planerna för hur denna Batman skulle hittas och besegras. Det första jag kom på var att jag behövde ett nytt transportmedel för min kickbike som börja bli sliten. Ett av kraven var att det skulle kunna flyga.

Med det i tanken kom jag på att mitt nya transportmedel skulle bli en flygande enhörning. Så det var mitt första uppdrag att ordan en sådan. Fick tips att det fanns i den djupaste djungeln i amazonas. Som tidigare sagt åker jag ej kollektivt så det var bara att börja simma över till sydamerika. På vägen när jag simmade han jag med att få magsjuka, TBC och malaria  Men detta är inget som stoppar den maskerade skinnryttaren utan det bara rann av mig. 

Väl innne i djungeln fick jag snabbt lära mig klickspråk för att kunna fråga infödingarna på deras språk var denna enhöring kunde finnas. Sagt å gjort hitta jag iallfall denna enhörning och det var kärlek mellan oss vid första ögonskasstet och vi blev såå tighta direkt. Enhörningen fick namnet Tulla-Maja. Med från djungeln fick jag även Tullamajas bästa vän den aggresiva Taipren Bongo. 

Så från djungel flög jag å Bongo på Tullamajas rygg tebax till europa . Väl där började vi genomsöka varenda grotta i europa efter denne fladdermusliknande Batman å mitt murmeldjur jag skulle ge bort.

Efter att genomsökt 4789 st grottor på tre dagar i 47 länder så var orken nästan slut, men då som en skänk från ovan fick vi även hjälp av en clown vid namn Fabio att hitta batman(Batman hade tagit Fabios svenndom och han hade då svurit att hitta denna man och hämnas).

Så när vi fyra åkte till den grotta vi efter trovärdiga tips visste Batman fanns gjorde vi oss redo på strid. Vi åt mängder med stuvad get, Pressgurka(som är såå gott), Och slevande i oss otroliga mängder kaviar kännde vi oss taggade till tusen.

Väl framme vid grottan möttes vi av denne batman som kom gråtandes mot oss och bad oss inte göra något.

Han förklade att han inte haft en aning om att det var den maskerade skinnryttaren han stulit ifrån och hade han vetat hadde han aldrig gjort det, Han berätta att han gråtit sedan han fick reda på att det var alla superhjältars hjälte som han stulit av å att han bad om förlåtelse. Som den ödmjuka suephjälte jag är så förlät jag honom givetvis.

Han visade oss in i grottan och där var de mina ögonstnar murmeldjuren. Han berätta att han hade upptäckt att om man matade det kvinnliga murmeldjuret med granatäpple så sket hon diamanter. Å där å då bestämmde jag mig att båda murmelsdjuren skulle ges bort till den bästa tjejen jag lovat ett murmeldjur.

Efter en god måltid med trevligt snack var det dags för mig att åka hem. Då kom Fabio fram och berätta att han och Batman funnit varandra å betämmt att de skulle leva resten av deras liv ihop. Så han stannade .

Så Väl hemma häromdagen bestämmde jag mig att vänta lite innan jag gav bort murmeldjuren  så hon får längta ordentligt. Dock fick hon några förklädda guldklimpar å diamater som såg ut som stenar med fina budskap som påmminde mig om henne på. En vacker dag märker hon att de är guld å diamanter hon fick :) .


Så ja bloggen nu har jag tagit av mig superhjältedräckten och blivit mig själv igen. Detta medför förhoppningsvis att jag kommer skriva här mer eller mindre dagligen igen.


Puss å Kram på er där ute mina fina läsare å snart på återseende!

 
 
Ingen bild

Elin Bambi

1 november 2014 12:53

Hahahahahaha jag gråter av skratt!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonas Boring - 7 december 2014 09:35

Så jakten på mina grejor skulle fortsätta men frågan var vart jakten skulle på grejorna skulle fortsätta, jag kom då på att jag borde slå flera flugor i en smäll. Mina kryddor hemma i skafferiet började ta slut och då föll lotten på indien. Sagt och ...

Av Jonas Boring - 4 december 2014 20:52

Så nu fortsätter äventyret : När jag vakna där på morgonen i min iglo jag grävt å skulle få på mig mina kläder märker jag att de längre inte fanns där, så det var bara å fortsätta min jakt på kallingarna å tomtemasken. Så när jag skulle jag åka vidar...

Av Jonas Boring - 2 december 2014 22:45

Så nu var det andra december och jag hade under natten funderat på hur jag skulle börja leta efter mina försvunna atteraljer och förrövaren som gjort detta! Jag tittade på en jordglob och bestämmde mig för att börja leta uppifrån och leta mig nedåt...

Av Jonas Boring - 1 december 2014 21:37

Förste december!   Idag är första dagen i december , då brukar nämligen jag åka upp på berget för att gå ner i det enorma bergrum där jag har alla de atteraljer jag behöver för att bli den man jag brukar att bli under december. Jag är nämnligen d...

Av Jonas Boring - 13 november 2014 10:33

Hej Hallå Bloggen!   Det jag i detta inlägg skall berätta kan vara svårt att tro på å förstå för det(hon) är för bra för att vara sann.   Det hela började med att jag skulle följa den fantastiska kvinna jag hjälp i tidigare inlägg. Jag skulle...

Ovido - Quiz & Flashcards