Alla inlägg den 7 december 2014

Av Jonas Boring - 7 december 2014 09:35

Så jakten på mina grejor skulle fortsätta men frågan var vart jakten skulle på grejorna skulle fortsätta, jag kom då på att jag borde slå flera flugor i en smäll. Mina kryddor hemma i skafferiet började ta slut och då föll lotten på indien. Sagt och gjort tog jag min ark med alla hundar och seglade mot indien. På resan dit fick jag helt plötsligt väääldigt ont i magen, efter en stund gjorde det så ont i magen att jag inte kunde stå på benen. Samtidigt som detta hände kom vi in i den hårdaste stom i mannaminne. 250 sekundmeter. Samtidigt som mina franska bulldogs styrde och tog hand om båten i stormen diagnostiserade jag mig med att jag led av både njursten och gallsten och enda vägen ut för att överleva var ett operativt inngrepp där stenarna avlägsnades. Där och då tog jag att i denna storm opperera mig själv. Till min hjälp hade jag en slö kökskniv, fiskelina och en spik att sy igen med. Till min hjälp hade jag även ledarhunden Frans. 

Så där i allt annat än en lugn å stilla båt började jag skära i mig själv. Ont gjorde det men jag bet ihop där jag låg med uppen buk och blödande. Men efter ca 3 timmars operation hade jag avlägsnat stenarna och sytt ihop mig själv.

Efter detta givk jag å la mig och sov i 2 timmar.

När jag vaknade var vi nästan framme i Indien och jag kände mig åter stark å nästan utan smärta. Så när vi hade lagt till i hamnen skickade jag ut mina hundar i landet att leta efter mina grejor. Själv begav jag mig på kryddjakt där i hamnen. 

De kryddor jag var på jakt efter var salt, svartpeppar, oregano och ett par kryddor som var starkare än fan själv. Salt , peppar och oregano köpte jag direkt(53 kg st), de starka kryddorna var jag tvungen att smaka mig fram efter att hitta den starkaste krydda på jorden. Efter många timmars letande hade jag inte hittat någon som var så stark att den gav magsår, då fick jag ett tips att det fanns en bonde ca 42 mil därifrån som hade en krydda som var något väldigt speciellt. Så jag köpte en cykel och cyklade de 42 milen till denna bonde och väl där när jag fått smka på kryddan visste jag att det var rätt, mag kände direkt att den gav magsår och det är ett bra tecken på stark mat. Så jag köpte de 27 kg krydda han hade och tog på ryggen och cyklade tillbaka. Jag fick även med mig en låda av denna man i present som han sa att jag skulle uppna när jag kommit till min båt. Så där på båten öppnade jag asken å där i låg ytterligare en låda å inte vilken låda som helst utan det var den beryktade Pandoras ask, å inte nog med detta utan i denna låda låg en  karta och ennyckel som det med sandskift stog skrivet ATLANTIS på. OJ Oj tänkte jag och bestämmde genast att jag skulle med hjälp av denna karta skulle hitta Atlantis. Så där satt jag i några dagar och inväntande alla hundar å hoppades på att de skulle ha hittat mina grejor. Men icke , allt de kom tebax med var en hel arme av vita ekorrar som de blivit vänner med. Så nu var båten även full med vita ekorrrar :)

 

Ja kära läsare hittade inte mina saker idag helller men imorn och övermorgon skall jag leta efter Atlantis jag och mina hundar och ekorrar. Nä nu får jag laga lite stark mat här på arken till mig å mina djur innan vi skall sova.

 

Kram på er alla mina läsare å på återseende

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards